S kolesom v kraljestvu kralja Matjaža

Dom na Peci (1685 m) v kraljestvu kralja Matjaža daje občutek pravega gorskega kolesarjenja. Visokogorski gozd in svež gorski zrak dajeta dovolj moči za premagovanje tako kratkih strmin kot dolgih položnih klancev. Dom na Peci je poleg Poštarskega doma na Vršiču (1888 m) drugi najvišji cilj na STKP.

Podpeca – Dom na Peci

Iz Podpece smo se dokaj hitro povzpeli do koče na Pikovem. Ob koči pa se nahaja še cerkev sv. Helene in kapelica.

Vzpon proti Domu na Peci se prične z vzponom po ozki makadamski cesti proti kmetiji Pik pod Pikovim vrhom. Nato pa sledi steza proti severu do makadamske ceste kjer se prične dolg vzpon proti Domu na Peci. Pot vodi po gozdovih Pece, preko križišča imenovanega Vrh šteng, posebej zanimiv pa je del skozi skalnato/peščeni podor.

Podpeca dom na Peci

Vzpon do avtomobilskega obračališča Jakobovo je zmerno strm. Od obračališča proti Domu na Peci pa se makadamska cesta spremeni v gozdno vlako, ki ni vzdrževana in težko prevozna. Kolesarjenje je v tem delu težavno in je lažje vleči ali porivati kolo. Od parkirišča zavijete desno in nadaljujete po vlaki, ki je tudi planinska pot. Planinska pot se nato nadaljuje naravnost, mi pa zavijemo strmo levo po kolovozni razjedeni poti.

Total distance: 17.13 km
Total climbing: 1333 m
Total descent: -231 m

Dom na Peci – planinski dom Pri Kumru – Črna

Od doma do ceste smo se spustili po planinski poti, kjer smo večji del šli ob kolesu. Od Doma na Peci se STKP spusti v dolino Tople. Sedaj je Topla čudovita, slikovito gorska dolinica polna prelepih kmetij. Pred letom 1970 pa je bila ta dolinica znana po rudniku svinca in cinka, kjer so na leto izkopali do 17000 ton rude.

Rudnik Topla

Cesta po dolini Tople je v prvem delu asfaltirana in precej strma, po kakšnih 5 km, pa asfalt zamenja makadam. Peljemo se mimo rudnika Topla in plezališča Burjakove stene . Cesta se vzpenja do sedla (1415m) pod Šoparjevim vrhom .

Dom na Peci planinski dom pri Kumru Črna

Na sedlu se cesta spusti v dolino Koprivne. Po krajšem spustu se STKP priključi na cesto, ki vodi iz doline proti planini Luže, kjer je tudi prehod v sosednjo Avstrijo. V tem delu gre STKP po skrajnem robu Slovenije. Na koncu se vzpnemo po strmem makadamu do planinskega doma pri Kumru, kjer si naberemo moči in posladkamo s kvočevimi nudelni. Od Kumra je sledil še dolg spust v Črno.